Välkommen till scouterna i Möklinta!

Vi är missionsförsamlingens barn- och ungdomsverksamhet. Vår förening heter equmenia i Möklinta (tills 2016 SMU i Möklinta). Vi är anslutna till riksorganisationen equmenia som är Sveriges största kristna barn- och ungdomsorganisation och är även del den internationella scoutrörelsen.

Equmenia är en ideell förening som i Möklinta främst driver scoutverksamhet från och med årskurs 4. Vi håller på med klassisk scouting och lär oss bl.a om friluftsliv, att elda och göra praktiska saker tillsammans.

Vi ses oftast på onsdagar 18:30, se här på hemsidan för aktuellt program, oftast samlas vi vid missionskyrkan, Hammarby i Möklinta.

Vi tar en medlemsavgift på 200kr/år, då får man fika, material och skjuts under de vanliga scoutkvällarna.

Avgiften betalas till oss ledare eller på vårt Bankgiro 435-8420 (märk med scoutens namn) eller via swish 1234948535 och de två blanketterna lämnas in denna och denna.

Avgift för läger och hajker tillkommer om man vill åka med.

Här kommer några bilder från olika scoutaktiviteter:

Equmenia

Equmenia är Sveriges största kristna barn- och ungdomsorganisation. De står för all verksamhet för barn och unga i Equmeniakyrkan. Equmenia vill vara en organisation där barn och unga får växa i gemenskap med varandra och Jesus. Det är Equmenias grund och allt vi gör handlar om det. På tusen olika sätt.